Thursday, May 17, 2012

Tomorrow's birthday plans!

Tomorrow it's Mads' 22nd bday! We'll be going to his family's summer house and eat at a restaurant to celebrate. I'll wear my awesome Melba-dress for the first time in public! Yay! I already got him a birthday present, and you'll never guess what I got him...

Imorgon fyller Mads 22 år och vi ska med hans familj till deras sommarhus och äta på restaurant för att fira! Jag ska ha på mig min snygga Melba-klänning för första gången på allmän plats! Yay! Jag har redan köpt hans födelsedagspresent och ni skulle aldrig kunna gissa vad jag köpte...


I got him a small orchid.
Jag köpte en orkidé till honom.

...
...
...
...

I LIED

I gave him an orchid mantis - a disgusting insect!! Can you believe that? I hate insects, but since it' looks like an orchid, I thought it'd be ok. I mean, the thing is white and pink!!

Det är en orkidé mantis - en äcklig insekt!! Kan ni fatta? Jag hatar insekter, men eftersom den ser lite ut som en orkidé tyckte jag att det var ok... Jag menar, den är ju vit och rosa!! 


7 comments:

z said...

TILDE!!!!!!! har smsat dig, eller om det nu ar Mads' nr, typ 3 ggr!!!!!! Nar ar du i Sverige? Vilket datum? Maste veta!

Tirin said...

Det är Mads nummer! xD Sa till Lina att säga det till dig, höhö. Jag har tappar bort mitt danska sim-kort så jag ska skaffa nytt.. Jag är i Sverige 6-22:a juni! Vi får ses då när du har tid!!

Z said...

Hon sa det till mig, men far du inte svara pa sms fran hans nr?!
Okej! Men jag ar i Vras 4 och 5 juni, sen Uppsala, och sen kommer jag tillbaka till Vras typ den 10? Passar det dig? Vill seeees! KOmmer dit den andra gangen bara for att traffa er, sa ni far bestamma nan dag da bada kan! Du far t.ex. inte aka till Norberg nar jag ar i Vras x)

Tirin said...

Nee det kostar massor :( Jag ska inte till Norberg alls vad jag vet, så det blir superbra någon gång runt den 10:e! Blir så kul att ses!!! Och att träffa din bebbe<333 hihihih

Anonymous said...

Var "orkidéen" uppskattad?

Leslie said...

Aren't you scared of that thing? lol I would check 1000 times a day if it didn't escape. I mean it's kinda beautiful but I wouldn't want one at home ;)

Tirin said...

Anon: Jadå! Han är jätteglad för den :)

Leslie: Haha yeah I don't exactly enjoy having it in the apartment.. but there's no way it can escape from its terrarium, so it's fine :P