Wednesday, March 31, 2010

About (some) girls and makeup

I was going to blog about a really stupid person, but then I changed my mind since he's not even worth it (but congrats though, for being mentioned on my awesome blog). Instead I'll write a little about girls and makeup! It's not that I hate myself without makeup, as some people seem to think, and I don't think I look super ugly everytime I'm not wearing any makeup, it's just that it's boring, jättetråkigt, verkligen. Look, I'll even show you a photo of me without makeup (like a real one, not covering my face) :
It's not thaaaat horrible, I just look like a little child, or possibly just really boring. I mean, there are no colors! You don't think about the eyes as much and no personality! It's like an empty book or something, maybe an empty bookcover, and who would read that! Really, where is the personality? That is the reason I (and probably many other girls) like makeup. It gives us the chance to "express ourselves", gives us some character and makes us colorful! We (at least I) don't hate ourselves when we're not wearing makeup, we just think we look boring and less pretty. Seriously, compare this photo to my others, who looks more interesting and fun; the Tilde with no makeup or the Tilde with makeup on? (the correct answer is the second one)

xoxo ミ☆

2 comments:

z said...

Never judge a book by its cover! och personligheten, karaktären och "roligheten" sitter väl verkligen inte i sminket och hur det förändrar ens ansikte???
allt det där avläser man på beteendet, på leendet, på sättet att gå, ja, you name it. skönheten kommer inifrån ;)

Tjejer som inte sminkar sig är väl däremot de som är MINST tråkiga, med tanke på att de tror på sitt kickassiga jag no matter hur mycket mascara de har på sig - självförtroende är KUL! - och inte behöver överlämna sig åt massans skönhetsideal. mmmm så ska man också bli :D

Tirin said...

men jag sa inte att det har med det att göra, bara att man ser mycket tråkigare ut utan smink! jag vill inte se tråkig ut för min personlighet är inte tråkig (egentligen)! :P

det är ju jättekul för de som inte sminkar sig, men jag pratar om min egen "relation" till smink, som jag tror att många tjejer kan hålla med om xD