Sunday, August 16, 2009

Vilken är din favorit?

Har läst på massa forum om vilken japansk dramaserie som utspelar sig på "high school" som är bäst och man blir nästan chockad över hur många som tycker att HanaKimi är bäst! Herregud! Varför?! Jag menar inte att den är dålig eller något, men den är ju absolut inte bäst av alla som finns!! 2a kom HYD och sedan Gokusen, Nobuta wo produce och My boss my hero... Nu är det så att jag har sett alla de där (My boss My hero är bäst av dom, höhö), men ingen av dom är ens i närheten av Den bästa high school dramaserien! 1 litre of tears fick ganska lite uppmärksamhet. Den handlar ju mest om att leva med en obotlig sjukdom och inte gymnasiet, men ändå... I vilket fall som helst så kan ingen - och då menar jag verkligen ingen, av dom, jämföra sig med min favorit. Det är LIFE, såklart! Varför? Jo, för att den serien innehåller allt som en bra serie ska innehålla. Den är sorlig, spännande och läskigt verklighetstrogen. Okej att det är liiiite överdrivet kanske, men vem har sagt att sådant inte kan hända på riktigt? Alla som nånsin gått i skolan vet att det finns elaka personer som inte har något bättre för sig än att förstöra andras liv. Alla har på ett eller annat sätt upplevt mobbing (ja, jag säger mobbing och inte mobbning, det låter stört) någon gång, så alla kan sätta sig in i huvudpersonens (eller någon annas) tankar. Den här serien är min nummer ett, för den har påverkad mig så mycket, även om jag inte riktigt förstår det själv. Jag menar... jag blir typ tårögd så fort jag hör Mika Nakashimas låt LIFE! Det är helt sjukt, men sant! Och när jag väl tittade på serien, så kunde jag inte slita mig! Jag satt och kollade nonstop nästan, för det var så spännande och nästan heartbreaking ("hjärtekrossande" låter för övrigt väldigt konstigt...)!

Så snälla jdrama-älskare, säg inte att en komedi är den bästa serien, när det finns så underbara och storslagna draman som LIFE!!


Det är förresten lite roligt hur många som sågade Galcir, haha. xD Varför tittade de ens på den om de inte tycker om gyarus/parapara och sånt? De tyckte den var konstig, men jag tycker att det är dom som är konstiga...

No comments: