Thursday, August 13, 2009

I ♥ Ranzuki

Igår blev inte riktigt som jag hade planerat... Jag åkte från Stockholm så tidigt att jag inte hann ta bilder eller nått och träffade senare Lina och Zlata på stan! Vi gick på bio och Lina fick sina presenter, som jag hoppas att hon tyckte om! ;) Men på grund av denna brist på saker att skriva om, kommer ett inlägg om... japanska modetidningar för galsen, helt enkelt :)

Orka att det inte finns såna tidningar i Sverige! Man blir sååå glad när man läser Ranzuki! Alla ser så söta och glada ut i den och det är mycket färger och de står inte bara och ser ut som skyltdockor. Det finns dessutom INGEN svensk tidning som ENDAST handlar om mode, som har samma modeller varje gång och som modellerar i kläder man faktiskt kan köpa. Dåligt, dåligt. Här är mina favorittidningar:
Ranzuki
Popteen
Egg
Jelly

Sen har jag såklart favoritmodeller också, från R bara, höhö (i ordning); Yuuyu, Nikorun, Mipo, Serii, Maatan Yuminyan... Det var alla! Det känns lite konstigt att nästan idolisera en som är 1,5 år yngre än jag själv... xD Men som man säger; ålder är bara en siffra! hehe Jag är en konstig filut, men det var ju inte precis okänt.

Andra tidningar som jag älskar är de om deco art och nail art! Jag äääääälskar nail art, som de flesta redan visst! X) Det är en av anledningarna till varför jag ogillar skarpt att bo i Sverige: det är tråkigt och inga av mina intressen (nail art [inte bara vanlig manikyr och sånt tråkigt] och roliga modetidningar) finns!!




Inte ens söta lilla
Rilakkuma ♥ finns! :(

No comments: