Tuesday, August 25, 2009

Har bara lust att lägga mig ner och gråta...

Så känner jag efter min första riktiga skoldag. Vad är det som är fel? Jag har inte haft ont i huvudet en enda dag under sommarlovet, men nu när skolan börjat igen, kommer huvudvärken som en daglig gäst. Jag har sååån ångest inför imorgon och känner så varje dag. Småsaker, som vad man ska ha på sig (som man på sommarlovet inte ens funderar på, utan man bara slänger på sig vad som helst) eller hur man beter sig sådär allmänt, sånt ger mig nästan panik!! Det är inte bara folket som jag får ångest av (det känns seriöst som om jag är en vuxen bland dagisbarn...), jag blir så sönderstressad av minsta läxa!! Herregud, skolan är verkligen inte för mig! Men jag måste såklart stå ut fram tills 11e juni nästa år...

Jag vill bara lägga mig ner och gå i ide, eller flytta utomlands i ett år. Sen, efter det, då är jag redo att ta mig an skolan igen! Varför kan man inte göra så? Nu förstår jag verkligen varför jag och Zlata hade våra stora planer om att åka bort som utbytesstudenter i ett år.

Alltså, det är svårt att förklara (och jag vet egentligen inte varför jag skriver detta på min blogg? Vill väl bara få ut mig allt...)... Vi är ju de "duktiga och skötsamma" eleverna, men det är vi som vandrivs! Okej, Lina tycker väl att det är helt okej och jag vet inte om Z får samma ångesttankar som jag, men vaaaaaarför?? Det måste väl bero på människorna, eller? Men varför är vi då såhär och varför ger vi inte alla en chans? Jag vet inte, vi är bara inte på det sättet. Vi vet vad vi letar efter hos andra människor och vi vet om det finns i personerna, första gången vi ser dem (typ). Bara av att höra dagens ungdomar prata, ger mig ångest!! xD Hahaha, låter som en gammal kärring på ålderdomshem, men så är det och jag kan inte hjälpa det.

Som tur är, har jag min lilla Z att prata om detta med och jag har dessutom min kära musik! Annars, ja då hade jag väl blivit en zombie i skolan eller så.. xD

No comments: