Friday, August 7, 2009

Aj...

Har ingen bild, för jag orkar inte gå och hämta kamera/mobil för att fota mitt fina bandage, men skriva om det kan jag göra...:
Imorse skulle jag på promenad med hunden, men väntade på Eric som fortfarande låg och slöade i sängen. Tänkte att jag kunde ta ut hunden i trädgården så länge, med ett snöre istället för ett koppel (för så brukar vi göra). Så där stod jag på trappan och skulle precis börja gå ner, när hunden fick syn på en hare (möjligtvis en katt) och swiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiish så försvann han över till grannens tomt. Jag höll såklart senhårt fast i snöret, så jag flög av trappan (vi har inget räcke, vilket jag inte vill ha, men dagar som denna önskar man att vi trots allt hade ett räcke ändå...), smällde i de trädgårdsmöbler som står där, stukade handleden så jag knappt man röra handen (speciellt inte tummen) och fick några skrapsår och blåmärken på köpet! En fantastiskt start på dagen! Sen när vi ringde vårdcentralen för att få hjälp om vad man skulle göra, så sa de att jag inte var skriven där, utan på en annan vårdcentral. Det visade sig dock att de hade fel, så ja, det tog ett ganska bra tag innan de berättade lite.

Så nu sitter jag här med ett tjockt lager bandage runt handleden och försöker skriva detta så gott det går! Hoppas jag blir frisk igen så snart som möjligt... xD

No comments: