Thursday, July 23, 2009

"Sluta prata med mig, jag bryr mig inte"

Så sa Eric till mig idag när jag för tredje dagen i rad började prata om min framtida hund. Går nämligen runt och berättar om hur mycket jag längtar till nästa sommar hela tiden. Både Eric och mamma blir offer för denna verbala irritation eftersom varken pappa eller Tove är hemma om dagarna, höhö. Men jag har faktiskt nästan lyckats övertala mamma om att jag får bo på övervåningen med min lilla hundvalp om jag dammsuger typ... varje helg eller varannan helg eller så! Jag längtar såååå mycket att jag dör varje dag! X)

Jag skulle vara världens bästa hundtränare *skryt* och jag har läst på om t.om. hundpsykologi! Det är väldans intressant och det får mig att tänka på Speedo (en jättesöt Springer Spaniel som vi tar hand om ungefär två gånger per år eller så) som kommer hit i helgen eller på måndag. Han tror absolut att han är ledare över alla, så jag ska försöka att få honom att inse att han inte alls är det. Sen vill jag lära honom fot, för han är i vanliga fall ganska jobbig att gå på promenad med; speciellt om man möter en hanhund! Han blir som galen! o_O

Eftersom jag absolut inte har något liv nu för tiden när jag knappt sover något om nätterna och har en sjukdom i halsen, gjorde jag en kort lista över mina favorithundar :) hehehehe...
1. Pomeranian
2. Yorkshire terrier
3. Papillon
4. Cavalier King Charles Spaniel
5. Malteser
6. Toy pudel
7. Långhårig chihuahua
(Jag äääälskar minihundar, så inga andra får vara med, höhöhö ♥♥♥) Fast jag gillar egentligen inte Chihuahuor så mycket, men de långhåriga är söta :) Eeeeeeeehehehe...




JAG BER OM URSÄKT FÖR MITT DRYGA BETEENDE OCH JAG HOPPAS ATT DET INTE ORSAKADE NÅGRA PERMANENTA SKADOR PÅ NÅGON.

No comments: