Wednesday, July 22, 2009

Nya framtidsplaner!

Mhmhmh, de senaste dagarna har jag helt planerat om min framtid! Det blir nog ingen Tokyo-plugg-tid... i alla fall inte inom en snar framtid. Istället ska jag bo kvar här i Västerås (OMG, NEJ JAG ÄR INTE GALEN, ALLA ER SOM VET HUR MYCKET JAG OGILLAR VÄSTERÅS!) i en lägenhet, köpa mig en Pomeranian, plugga ekonomi på distans och starta mitt eget företag! Egentligen ska företaget börja som ett projektarbete, så det finns redan vid den tiden, men vi får se om människorna i Sverige ens är tillräckligt "fashionabla" för att älska min affärsidé...! Men mer om det senare, förmodligen under projektarbetstiden! :) Senare i framtiden tror jag att jag vill studera marknadsföring, men vi får se hur det blir med det!

När det kommer till min framtida Pomeranian, har jag kollat upp massor av kennlar (heter det så? "kennels" kanske??), men har inte riktigt bestämt mig för vilken som verkar bäst... En Pomeranian av den klassen (det är tävlingshundar som har vunnit massa priser) blir ju ganska dyr, men det är helt värt det! Har t.om. läst massa om hur man uppfostrar valpar! haha :) Mamma tror att jag kommer att "mogna" fram till nästa år och man kan ju nästan förstå hur hon tänker, men det här med hund har jag faktiskt haft i tankarna sedan jag var väldigt liten! Sen när jag föll för Pomeranian-hundar har det ju utvecklats vidare bara, helt enkelt... Att jag sedan lägger nästan hälften av mina sparpengar på en hund kan man ju diskutera, men i slutet är det ju ändå mitt val. Jag har till och med kommit på ett namn till min framtida sötnos! Det får ni höra senare när jag skaffar valpen, vilket blir nästa sommar förhoppningsvis...

Okej, jag kan inte hålla mig med namnet (låter som en nybliven mamma eller nått)! Eftersom jag inte har hittat en enda kennel med vita Pomeranians, så kan det ju inte heta Snövit. Eller den kan ju det, men då passar det ju inte... Tänkte i så fall namnge henne Snövit med smeknamn Snö... Istället ska hon heta Belle Lolli pop! :D Haha, fett coooooolt! Belle kommer från Disneykaraktären i Skönheten & Odjuret, om någon inte fattade det... I framtiden vill jag ha fler hundar och tänker namnge även dom efter Disneykaraktärer! ♥ Wiiiieeee. (Okej, många tror nog att jag är weirdo, men whatever xD)

No comments: