Thursday, July 30, 2009

AAAAHHH!!!

Rubriken var mitt jag-är-utmattad-skrik!! Jag la mig inte så sent, för jag tänkte att jag skulle bli väckt ganska tidigt... somnade vid elva eller halv tolv kanske. På morgonen (vad jag trodde var runt sju) krafsade hunden på min dörr, så jag var tvungen att öppna eftersom han vägrade sluta. Klockan visade sig dock vara två timmar tidigare än jag hade trott, alltså fem, så jag la mig såklart för att sova igen. Klockan sex eller så blev jag väckt av Toves och pappas prat då de skulle äta frukost innan jobbet. Sedan var det mammas tur att väcka mig när hon pratade i telefon med pappa och till sist blev jag väckt av mamma (med flit) klockan (halv) nio... Helt underbart!!! Kan säga med en underdrift att jag är riktigt trött idag.. xD

Hunden är värd det dock - han är jättegullig! Men jag har inte orkat lära honom fot, för han är inte så himla smart som det står på internet att hans ras är... MEN! Om man håller i kopplet så går han utan problem bredvid en i alla fall. Han är däremot lite rädd för mystiska människor som man går förbi lite då och då (speciellt tanter med cykel - läskigt, läskigt?!)! Idag när vi gick i skogen så såg vi en snubbe som stod mitt i vägen (eller på stigen då) och övade yoga... Speedo stannade upp och nästan lutade sig mot mitt ben och stirrade på snubben. Mmmmmmmhmmmmmm, random yoga-fantaster i skogen kan vara lite smått läskigt, även för hundar.

No comments: