Wednesday, June 24, 2009

LIFE


Wiiiiiiee, these days håller jag på att glo på massa olika J-drama! Snart (nästan... kanske... typ) är halva min bok med drama ifylld! Just nu håller jag på att titta på ungefär sju stycken, men idag är det LIFE som gäller! Den är så hemsk och underbar på samma gång!! Bara för det ska jag skriva storyn (lite spoiler-varning dock):

När Ayumu gick på högstadiet hade hon en bästa vän, Shi-chan och de båda ville börja på samma gymnasium tillsammans. Dessväre var Ayumu den enda av dem som fick en plats på skolan, vilket resulterade i att Shi-chan försökte begå självmord. Ayumu svor då att hon inte skulle skaffa några vänner i den nya klassen, eftersom det var bättre att vara ensam än att göra någon annan illa. Trots detta blir hon bästa vän med Manami, klassens populäraste tjej, som efter att ha blivit dumpad av sin kille, börjar mobba Hiro (en tjej) i klassen, bara för att det hände henne något bra som gjorde Manami avundsjuk. Något spännande händer (höhö) och snart blir det inte Hiro som är mobbad längre, utan Ayumu...

Wohoo, det här är en av de bästa serier jag har sett, hittills i alla fall... och den är sådär typiskt japanskt-hemsk! Den är min underhållning i veckan :)

Sen ändrade vi våra Gotlandplaner till en kryssning till Estland där vi ska bo på spahotell tydligen! Härligt, härligt! Det blir förmodligen i juli istället. Hmm, det blir mycket som händer i juli (kanske)! Hunden kommer hit också, sen måste vi till Norberg as well!! Anyways... nu ska jag ut i solen och skriva! :)

(Ja just det, tydligen är Hiro gift också!!! o______O)

No comments: