Thursday, June 18, 2009

Musik


Nu tänkte jag skriva lite om musik, för igår innan jag skulle sova, låg jag och lyssnade på massa ballader (och återupptäckte Kagerou lite. Det känns nästan som om man saknar något nu när jrocken är ute ur mitt liv nästan helt). Jag älskar att lyssna på musik innan jag ska somna. Man får liksom superhörsel då! Man hör extra bra deras känsoladdade röster och den vackra gitarren/pianot... Jag älskar det! ♥

Såklart lyssnade jag på Tiger Lou - You can't say no to me. Den låter är såååå vacker att man nästan blir tårögd. :'D Finast av alla dock, ballader alltså, det är X JAPAN - Without you. Den är en sån där låt som är garanterat gråtmaterial om man inte är "wohoo"-glad! Toshi när han sjunger... Hans röst är så full av känslor! Det är helt underbart!! Man får såna där inre rysningar (någon mer än jag som får så?)! Det liksom känns som om man ska rysa, fast inuti kroppen istället för utanpå. Jag älskar den känslan. :)

Det finns så himla många bra ballader att jag inte vet vilken min favorit är. Something Corporate - Konstantin är fin... sen har vi ju såklart Anberlin! Inevitable ger rysningar (nästan), åååh den är så fin :) och sen Uncanny och Retrace också. ♥ Den... den är perfekt. Aww :) Nu blir jag musikgalen här! Så nu ska jag gå och äta glass med mina syskon + Camilo istället!

No comments: